vanzuilichem

Dankzij Fysiotherapie van Zuilichem kunnen de deelnemers aan de Vestingloop Willemstad goed getraind aan de start komen! Onder leiding van een professionele looptrainer zullen er op trainingen plaats vinden in Willemstad verzamelplek Jan van Glymesstraat 24.
De dagen en tijden worden later bekend gemaakt.

De trainingen duren 1 1/2 uur waarvan 60 minuten looptraining inclusief inlopen en uitlopen, gevolgd door 30 minuten core & stability oefeningen. Er zijn 3 niveaus beginners, half-gevorderden en gevorderden. Iedereen is welkom. Hopelijk zien we je dan!

Trainingstips:

10 minuten inlopen en 10 minuten uitlopen.
Daarna;

Starters: 6 x 1 minuut wandelen gevolgd door 1 minuut niet te snel rennen.
Middengroep: 6 x 1 minuut dribbelen gevolgd door 1 minuut niet te snel rennen.
Gevorderden: 6 x 1 minuut dribbelen gevolgd door 1 minuut rennen  voorts daarna 1 minuut sneller.
Dit 3 x per week.
Je mag variëren in tempo. Je mag nergens last hebben anders stoppen.

Core training voor sterke buikspieren:

Beginners:
Recht planken. 3 x 30 sec. 15 sec rust.
Op zijkant planken 3 x 30 sec links en 3 x rechts.
30 sit ups.
3 x 20 sec flipperen. Hangen op je buikspieren en benen in de lucht en op en neer bewegen.

Middengroep:
Zelfde als beginners echter dan 6 x i.p.v. 3 keer.

Gevorderden, zelfde als middengroep maar dan i.p.v. 20 sec 40 sec
Dus alles 6 x en voorts 40 sec.

De bedoeling is dat je dit liefst 7 dagen per week gaat doen. Maar je mag geen pijn hebben danwel krijgen. Als dat gebeurd sla je 2 dagen over.